Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://pcprkrasnystaw.bipgmina.pl.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Osoby niesłyszące - przy załatwianiu spraw w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie mogą skorzystać z pomocy pracowników Urzędu.
Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 kwietnia 2012 r. (ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, Dz. U. Nr 209, poz. 1243) usługa tłumaczenia migowego przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z dnia 2011 r. Nr 127, poz. 721 i nr 171, poz. 1016 z późn. zm.).
Jak korzystać z pomocy tłumacza języka migowego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie?
Aby skorzystać z pomocy tłumacza należy minimum 3 dni przed planowaną wizytą zgłosić zamiar pracownikowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie.
Należy wskazać metodę komunikowania się.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Kamila Wójtowicz
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyzej procedury możńa także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie znajduje na parterze budynku Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie. Do budynku prowadzą dwa wejścia: 1. Wejście główne od strony wschodniej (parkingu) - posiada schody oraz pochylnię. 2. Wejście boczne od strony zachodniej - brak barier architektonicznych. 3. Wejście do budynku przez windę - ułatwienie dla osób poruszających się na wózku.
Korytarz na parterze budynku jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo (w tym na wózkach inwalidzkich).
Nie dotyczy
Przy budynku Starostwa Powiatowego w Krasnymstawie jest zamontowana winda zewnętrzna dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych (w tym na wózkach inwalidzkich).
Wejście główne do budynku posiada pochylnię. Wejście boczne nie posiada barier architektonicznych.
Nie dotyczy
Są wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdujące się przy wejściu głównym oraz przy windzie.
Obowiązuje.
W holu na parterze znajduje się punkt obsługi interesanta.
Jest dostępna jedna pętla indukcyjna.
Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty zapewniony od momentu zgłoszenia powyżej 3 dni roboczych.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Krasnymstawie